Detox.


Jag har komprimerat ihop min datortid till tio minuter per dag, och det funkar fint.

Jag har också ätit minipiller i en vecka, sedan kände jag (faktiskt under ännu en hundpromenad), att kroppen inte ville ha dem. Så jag slutade, och började äta rosenrot istället.
Om inte annat så gör placeboeffekten att jag mår bättre.
Istället för att ta en tablett om dagen och fundera om jag blir knäpp och rubbar hela hormonbalansen i kroppen så tar jag istället en annan och tänker att jag blir pigg och glad.
Jag tänkte att det var en bättre idè.

Jag har börjat erbjuda Loui lite ersättning på kvällen innan han ska sova.
Första kvällen sög han i sig 100 ml med stora ögon, men de senaste kvällarna har han inte velat ha.
Men det verkar som att det kan bli ett litet flaskbarn av honom också så småningom. Har tänkt amma två månader till ungefär.

Imorgon funderar vi på att fara och bada i öjebyn med pojkarna.
På Söndag åker vi tåg till kiruna. Det ska bli supermysigt att vara där istället för hemma när John jobbar.
Det kanske är sista svängen han åker bort på ett tag. Det verkar som att han kommer få vara ledig med betalt till Februari. Men det låter ju fär bra för att vara sant. Men vi hoppas!

Imorgon ska vi måla en vägg. Har lovat att Linus ska få hjälpa till att kladda lite.

Kommentarer
Postat av: spikie

Hur reagerar din kropp på pillerna? alltså får du humörsvängningar?

Jag saknar på sätt och vis mina. Mådde toppen av dom inga problem. Med spiralen är jag tok paranoid att den ska börja göra ont eller nåt. funderar seriöst på att plock ut den igen kanske om max ett år.

Gillar att ha kontrollen att ta mina piller. Litar inte riktigt på spiralen. Sen är det ju inte kul att ha läst att spiralen gör att ägget INTE kan fästa...men vadå?? menar dom att äggen KAN bli befruktat och sen åka ut med mensen?? gahhhh låter ju hemskt! alla befruktade ägg som kan bli bebisar.



Låter helt klart vettigt att försöka ge Loui lite ersättning. Speciellt på kvällen. kanske han får för sej att sova riktigt bra på det. vad ger du han för sort?

2010-11-05 @ 18:31:07
URL: http://spikie66.babyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0