Våfflor med FRAS i.


Nu ska jag dela med mig av ett recept som är så bra så jag egentligen vill ha det för mig själv.
Alla mina recept är iofs så bra, och jag har tänkt sprida dem, lite nu och då.




ca 10-12 st.

4 dl grädde och 1-2 tsk vaniljsocker vispas hårt i en skål.

2,75 dl Iskallt vatten (gärna i iskall rostfri skål.)
3,25 dl mjöl
1 nypa flingsalt

Vispa ihop vatten, mjöl salt i skål två.
Vänd i grädden försiktigt. Smeten ska vara tjock och klickas på järnet.
Grädda och ät direkt, eller lägg på galler.


Tummen upp för frasiga våfflor med sylt och glass!


 



Kommentarer
Postat av: Tess & Theo

Jag ger också tummen upp för frasiga våfflor. Ska prova ditt recept.

Måste dock skaffa ett våffeljärn först =)

2010-05-02 @ 19:03:06
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Sarah

Ska jag vispa hårt när jag vispar grädden eller ska grädden bli hård??? :P

2010-05-06 @ 12:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0