V 38 & Bm.


Blodsocker: 5,6 vilket är bra, och därför har jag unnat mig tre kakor idag :)
Vikt: 68 kg viktökningen ligger på 14 kg
Hjärtljuden 140
Sf mått: 36 cm
växt en cm sedan förra gången, och jag ligger prick på normal kurvan.

Barnmorskan sa att hon inte fattar vart mina 14 kg sitter. Och tyckte jag var nätt och ser ut som en förstföderska. Omföderskor är svullnare och slitnare tydligen ;P

Jag har förvärkar varje dag, inte så starka men de känns mer än förr och magen drar ihop sig rejält. Det kan stråla neråt också, och jag har ganska svårt att promenera för långt.
Min energi räckte ungefär hit, och jag känner mig rätt trött och gammal i kroppen.
Men det har blivit mycket gjort under graviditeten, och jag har då inte legat på latsidan, och får väl då känna mig nöjd och slappa till det lite nu på slutet.

På Måndag får vi göra ett tillväxt UL. Ingen Bm tror att bebisen är speciellt stor, det ska bli spännande att se :)

Har av någon sjuk anledning inte haft nån halsbränna på typ 10 veckor.
Tror att det är för att min mage är så låg.

Fast på bilden ser jag varken nätt eller fräsch ut, och magen ser inte låg ut heller.
Ganska katastrofal halvnakenbild egentligen, men det bjuder jag på såhär på slutspurten!








Kommentarer
Postat av: Malin

Vad är ett tillväxt UL? (Ul är det ultraljud?) Är det om det finns misstankar om att bebben är stor? :)

2010-06-17 @ 16:44:53
URL: http://unmanageable.blogg.se/
Postat av: Jonna

Men du är ju nätt och såå vacker med din kula :)



Tack för ikväll ,det var så mysigt att hälsa på dig ! Du är för go :) W somnade som en stock i bilen och fortsatte sova med en gång när vi lyfte över han. Ring mig på en gång efter du varit på ul, är så nyfiken :D

2010-06-17 @ 21:08:52
URL: http://jjonnaa.blogg.se/
Postat av: Ida & Lilja

Åh jag kommer ju ihåg hur jobbigt jag tyckte det var dom sista veckorna under graviditeten.. men ändå saknar man stora bebismaggen lite när man ser din stora mys-kula :-)

2010-06-19 @ 11:37:13
URL: http://lillaliljas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0