Memories..


Jag passar på att tömma Lunarstorm.
Där finns en hel del minnen.. Jag lägger in några här.



 

Blogg 28 Aug 2oo7.


En sommar flög förbi och avslutades med ett barnkalas. Idag är det 10 grader och regn. En alldeles för lite använd pool står och väntar på att bli ihoppackad. En ogräsfylld rabatt och ett äppelträd med fallfrukt står och väntar på att frostas in. Depp.

En höst med tända ljus, ny shopping och en Hogan väntar runt knuten. Och det är också helt underbart bra. Skam den negativa. Upp med hakan. Livet börjar idag, ty gårdagen är ett minne blott. Några minnen arkiverade, inpräntade för evigt. Jag minns en mör köttbit, avslutad i tårar. En vansinnig promenad i stockholms natt, våra skratt upplsukade av havet, en kopp kaffe med tubtopp och turban, ett möte i en park. En fängelsecell.. och en poliseskort. Min svägerska och jag.




Pain is temporary- 10 Nov 2oo7.

Då var beslutet taget och fattat. It´s over.

Även om initiativet var mitt så var nog beslutet gemensamt. Det funkar liksom inte utan glöd.

Vi ska alltså det fulaste ordet ever; separera.

Och huset ska jag behålla, det är vår tanke. Om det går..time`ll tell.

Det känns sjukt, ledsamt, men bra. Vi kommer bli de där bästa vännerna vi alltid borde varit, visst? Och även om det blev så här, så har vi vunnit högsta vinsten, blivit rika som troll, för att vi skapat en skatt.

Jag har funderat på om vi gör vårt livs misstag. Men jag fortsätter att leva efter filosofin att misstag inte existerar. Jag har aldrig gjort ett. Allt har en mening. Det känns tryggt. För visst finns det ett öde?

Inget kan förena det ödet skiljer, och inget kan skilja det ödet förenar. Så jag lutar mig bakåt, och väntar. För nu har jag gjort det jag kunnat.



  

The Photographer- 17 Maj 2oo7.


Jag har, någonstans i mitt bakhuvud, haft funderingar på att "göra mig av" med Ville the snake. Jag tänkte att en eventuellt framtida hund kanske skulle hoppa sönder terrariet och tugga i sig en gratis middag. Men just som tanken nuddade hjärnan kom Anette the demon på den geniala idèn att testa våra fotografgener med en riktigt kul kamera. Och vips, så var tanken borta. Han är ju för sjutton världens snyggaste, goaste orm, som tillochmed lyckas sticka fram tungan på nästan alla foton vi tog. Och han är en sjuhelvetes fotogenisk orm, som endast bidrog till en av otaliga delete-ningar, då han envist ville visa upp sin mage, som inte alls är lika snygg som ryggen. Meeen, vem är det? *host*

Vi hade iallafall en urkul kväll, som slutade med att det röda läppstiftet åkte fram. Och creepy foton som slutade i att vi helt knarkiga och nyinjicerade ströp varandra.


 
Blogg- 4 Mars 2oo7.

Mitt sockermissbruk har övergått mitt förstånd. När jag handlade mat på Ica sist så slet jag upp ballerinamuffinsarna (jag brukar köra hälften mat hälften godis) och hetsåt halva paketet utanför affären. Jag grävde i kundvagnen helt hysteriskt, knappt utkommen genom dörrarna ens en gång. Sedan var jag tvungen att köra in kärran och springa runt hela jävla affären för att köpa choklad och mjuk lakrids. Jag kan säga att ballerinamuffinsarna inte är värda att provas, för det är typ en droppe nougat i dem och de lever upp till sitt namn: MINI muffins. Helvete, ett paket räcker inte till ett barn ens en gång. Iallafall inte till mitt barn. De är helt pinsamma att bjuda på, och dessutom är chokladen ovanpå äcklig. Och vars nånstans ens påminner de ens om ballerina i smaken? Men de går bra att hetsäta en gång eller två.

Förra helgen sov Linus borta för fösta gången. Han var hos farmor och hade sjukt kul. Han skröt på dagis sen att han minsann hade varit hos sin fajmoj och målat teckningaj och spelat gitajj. Vi hade fest, och hade också sjukt kul. Jag hånglade med min bästa och enda svägerska hela kvällen (är Mattias brors tjej min svängerska, eller är det hans syster som är det, eller är det båda?) Min bortlånade (till södern, på oviss framtid), siames, Sarah var här och det passade utmärkt att ha en fest då, för henne, med alla underbaringar man lärt känna genom åren. Vi bråkade med 50 +:are på Sunes efter krogen, och en spydig kommentar och en liten ansiktspuff delades ut, och jag blev erbjuden en smäll, som jag tackade ja till men aldrig fick. Morgonen därpå drack vi livets vatten. Och Mattias fick till många lättnadens suckar tillbaka sin svindyra mobil som under kvällen hoppat ut från hans snushål. Huset står kvar, och det tack vare att de tio vildaste och fullaste aldrig kom, och det är jag lite glad för. För när vi förberedde genom att släpa in ett tredje köksbord med stolar från förrådet var jag orolig att huset skulle bli för trångt, och därmed trasigt.






MÖGEL TROLL- 28 Juni 2oo5.


När trollmor har lagt sina jävla små troll..na nana na.

Linus ska aldrig mer sova middag sent. Aldrig. Då håller jag honom vaken timtals hellre. Är det något jag inte har tålamod med så är det när han inte vill sova, när jag vill.

Idag har det grinats och sparkats, och det är ju inte konstigt, är man inte trött så kan man inte sova. Och jag går här och är så irriterad för att det tagit en timma och han skriker så fort jag lämnar rummet. Inte för att han är rädd eller nåt sånt, bara för att han inte vill sova.

Hela dygnet blir förstört när det är såhär, och jag vill ha kvällarna för mig själv.

Han vaknar sent, sover sent, somnar sent. Och så bestämmer jag mig för att väcka honom 6.30 för att få ordning på allt, men man orkar inte. Tänker bara på att få sova själv.

Fast idag vaknade han 6.30 iofs. Men då ville han inte sova när han brukar och skulle sova två timmar senare istället. Jag borde väckt honom efter en. Tror att han behöver mindre sömn dagtid nu.
Och jag som tyckte att allt var så bra som det var. Allt var liksom perfekt. Han sover på morgonen vid 10 medan jag gör mig iordning och läser en stund. Och sen efter lunch går vi ut. Nu ska han sova efter lunch och då får inte jag den tid jag behöver för att fixa iordning allt, för att han är en gnällapa. och om man låter han sova ute, då hinner man knappt leka förrän man ska in och äta igen. Och så orkar han inte vara vaken till kvällen heller, utan det blir en powernap på eftermiddagen också, och då, då blir han så pigg att man måste tjorva som ikväll.

Fast NU har han tack gud somnat. Och jag har missat att göra massa saker som jag tänkt. För iom att Jag ska väcka honom tidigt imorgon så måste jag själv gå lägga mig i tid för att orka det.

Just denna dag har han lärt sig att skaka på huvudet. Och när jag skulle lägga honom idag så låg han och sa: Nänänä ajajaj. Att säga aj har han fått från mig- då han biter mig i näsan.

Vi har förresten målat. Men det som såg så guldigt och snyggt ut i affären blev mossgrönt på vår vägg- metallicmögel typ.



 


Ettårsdagen- 28 Aug 2oo5.

Igår morse bestämde jag mig för att, när klockan "slog" 08.04, skriva om tankarna, om känslorna som strömmade då.
Men givetvis glömde jag.
Jag skulle skriva om traumat, upplevelsen, den slemmiga bebisen, ångesten och lyckan. Men impulserna är borta nu.

Nu är jag bara tacksam över hur många av våra vänner som kom.
Som glada, omringade och dränkta i ballonger, åt tårta ur djupa pappers-nallephutallrikar och torkade sig med färgglada kalasservetter- för att gratta vår Linus.
Det var ett riktigt barnkalas, ett barnsligt sådant.








Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag skrattar när jag tänker på den kvällen! Det var så roligt....fast vi har ju alltid roligt såklart! Dumt egentligen att tacka Ja till en smäll....tur att du aldrig fick den i alla fall! Pözz

2010-06-14 @ 22:43:56
URL: http://blogg.aranels.se
Postat av: Jonna

Du är för söt :) När ska vi ses ? :)

2010-06-14 @ 23:43:40
URL: http://jjonnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0