Haha, lurad!




Igår åt jag denna chokladkaka, glad över att det finns ett alternativ till "sockerintoleranta" som faktiskt smakar gott.
Visst fan fattar jag att det är sötningsmedel i, kemiskt skit som jag egentligen aldrig skulle stoppa i min mun. Men jag tänkte att just nu, så jag inte får för höga värden så kan jag ju få njuta av lite choklad ändå?!

Men googlemästare som jag är så har jag insett att jag blivit grundlurad. Cloetta har nått ytterligare en kund, och sålt ytterligare en kaka, till någon som inte ens ville äta den.

Maltitol har exakt samma effekt som socker. Lika mycket kolhydrater, lika blodsockerhöjande, lika farligt för en diabetiker. M e n  ... den är inte lika dålig för tänderna. Där av sockerfritt, my ass!

Dra åt helvete. Jag hade lika gärna kunnat ta en glass med Linus på stan igår.

Vad är hälsa? Gissa själv. Googla. Ät något du tror är bra för dig, och känn dig HAHA LURAD!

Kommentarer
Postat av: Mia

Haha... Jag tänkte precis det när jag började läsa inlägget... Började fundera om jag skulle avslöja den skrämmande faktan för dig eller om jag skulle låta dig njuta ;)

2010-06-03 @ 19:37:27
URL: http://minivi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0