Dag 26: Mina rädslor.


Jag är faschinerad, men paniskt rädd för spöken/andar.
Min farfar har jag dock slutat vara rädd för, och har funnit en trygghet i att jag vet att han är här.
Men skulle han göra väsen av sig eller visa sig skulle jag dö av skräck.

Jag har också alltid varit rädd för krig. När jag var liten var jag ofta rädd att "de" skulle komma och bomba oss. Att vi skulle fly ner i såna där källarhål, avsetta för sånt.
Jag tycker det är obehagligt när de kör krigsplan, tänker alltid att nu jävlar smäller det.

Jag är också ganska rädd för vatten. Klarar inte av att dyka eller hålla andan mer än typ 5 sek.
Stora fiskar också jävligt läskiga. Då menar jag enorma fiskar och valar. Att något kan vara så stort och leva där i djupet är ju sinnessjukt läskigt.
När vi snorklade med sköldpaddorna hade vi en himla tur. Det finns djävulsrockor där, så stora att den inte hade  fått plats i vårat vardagsrum. Trots att de bara äter plankton hade jag dränkt mig själv i panik om en sån  hade kommit flygande under mig.

Och så är jag rädd för björnar. Vet inte varför jag fått björnskräck.
Klart att alla är rädd för en ilsken björn, men jag menar att bakom varje buske gömmer sig en arg björn som vill slå mig och stå på bakbenen och vråla åt mig.

Men en sak har allt detta gemensamt. Jag är bara rädd för det i mörker.
Så svaret borde bli att jag är rädd för mörker; ibland.

Och ju mer jag tänker på det. Mörker, mörker, heter det så? (var tvungen att googla), Vilket fult ord. Hahahaha!

Kommentarer
Postat av: spikie

jag kan heller inte hålla andan så länge..så jag är en aningens vatten rädd...undrar om det grundar sej på att jag höll på att drunkna i en pool? min kusin fick hoppa i och dra upp mej. jag visste inte om att det var djupare på ena sidan...gick och plötsligt sjönk jag bara ner. Läskigt.



oj oj fy hade nån sån "rocka" kommit hade jag skiti p mej ..ha ha ha.. Läskigt att det finns så stora djur

2010-12-21 @ 23:54:26
URL: http://spikie66.babyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0