Gult bajs är coolt.

 
Dagen började med att jag hyfsat utvilad steg upp och smetade in ansiktet och fixade frulle medan Loui sov vidare en stund. Jag tog också två panodil, för den helvetes hostan från typ helvetet har kommit tillbaks, och även snoret och huvudvärken.
Jag hann vara frisk i typ tre veckor, tack för det iallafall.

Tog sedan vagnen och hunden och gick ut en sväng medan Linus spelade spel.
Solen lyste vackert, men det stank höst i luften. Och anledningen till bitterheten, om ni anade den, är att jag inte har hunnit göra somriga saker denna sommar. Tack gode att jag har en sommar till helt ledig! :-D

Men när Kristina och hennes tjejor kom, så berättade hon att de lovat en sväng medelhavsvärme! Då ska vi bada..nej just det. Avslag var det ja. Kul ord.

En sån här liten jacka får goset ha på sig tills den där medelhavstjosan kommer.



Elvina som är några veckor äldre fick prova bumbon en stund. Hon tyckte det var superlajbans som ni ser :)



Medans låg Loui och kramade sin gosiga filt.



Han har också lyckats få handen till munnen efter några dagars flitigt öv.



Det var trevligt idag. Alla fick varsin kompis. Linus och Älva har börjat leka bra ihop också :)


Loui har, istället för tio, börjat bajsa en full blöja om dagen. En sån som läcker åt sidorna och upp efter ryggen.
Just idag valde han att bajsa den på Ica, liggandes i Icas babystol-kundvagn.
Fast..det kom inget i stolen, pampers superblöja lyckades hålla tätt tills vi kom hem. Alla kläder åkte i tvätten och Linus var alldeles lyrisk.
Wow vad mycket! - asgarv - mamma han är full i äckligt gult bajs! kolla! - asgarv.
 

Jag hämtade ut ett stort paket.
Jag har länge varit sugen på att testa denna, och på Nolia föll jag för erbjudandet om 900:- i rabatt.
Ska bli häftigt att se om det kan göra mina golv, soffor och mattor superrena.
Det är en H2O ång-mopp.
Jag återkommer med ett utlåtande och betyg.





Ikväll har varit en bra kväll.
Jag var snäll och lät Linus leka massor med kameran. Här är ett av de få lyckade fotona ;)
Och det mest lyckade är att mitt huvud är kapat.



Jag var också snäll och lät honom kolla på stadskampen med mig. Brukar inte orka höra allt babbel i vanliga fall, men just stadskampen är ett rätt onödigt program.
Men just idag så var dem i Piteå, och det var kul att se.
Jag hejjade på de gröna och Linus på de röda. Han skrek och hejjade, fast mitt lag vann tillslut, höhö.

Och eftersom goset somnade så gott vid 22 så har jag hunnit färga håret (!)
och måla naglarna (!)
och skriva denna blogg.

Så nu ska jag krypa ner bland kiss och spyfläckar.
Renbädda tar vi en annan dag. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Tess & Theo

Vilka söta små barn =)



Ja, "Manboy" verkar poppis bland många. Nästan varenda unge verkar digga den =)

2010-08-21 @ 20:59:11
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Sarah

Vad är det för en rolig stol? Var hittar man en sån? :)

2010-08-22 @ 09:02:10
URL: http://Blogg.aranels.se
Postat av: kristina

Vilken tur har "super" blöjan höll allt inne innan ni var hemma. hade ju varit lagomt pinsamt om det skulle bli "häftigt gult bajs" överallt ;-) hihi

Fan vikken bra bild du fick till på Elvina :-D den vill jag ha ;-)

2010-08-23 @ 08:54:00
URL: http://spikie66.babyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0