Linus 6 år. (+ glasyrrecept)


Gårdagen i bilder.



Vi fick låna denna "sovmaskin" av underbara Tess. Loui sov sig igenom alla förberedelser :D



Syster fixar ballonger. Efter incidenten med Johns öga är jag ännu mera rädd. Huh!




Även detta år ville han ha en spindelmannen-tårta. Med en bebis i huset blev den inte alls som jag ville. Skulle skära ut figuren, men det slutade med att jag bara målade den med karamellfärg direkt på MMF:en (som jag gjorde för första gången, men hjälp av Johanna via sms :))
MMF står för marshmallowsfondant. OMG! hur det såg ut i köket innan jag var klar.

Glasyren till nätet gjorde jag av kick-godisar. Borde ha smält i mer kick, för den blev inte riktigt svart.
Receptet på den glasyren ska ni få, den var riktigt god. Syrran åt en deciliter typ.



Han blev verkligen glad för alla sina presenter, tom kalsongerna. För att det var döskallar på dem ;)
Men det bästa var ju de två starwars skeppen han fick. Han var helt galen när han öppnade paketen, jag höll på fnissa ihjäl mig :)



Så här såg ett av skeppen ut när det var klart. Han har byggt i 4-5 timmar, och näsintill utan hjälp.



I detta nu bygger han på detta skepp. Jag fattar inte hur han som är så "liten" kan läsa ritningarna. Barn är ju otroliga.

Ikväll kommer min älskade sambo hem! Åh vad gosit <3





Svart lakridsglasyr:

2 msk socker
2 msk vatten
  - koka upp.

Rör ner 5 st kick (långa, inte smågodis) klippt i mindre bitar, tills det smälter.

Blanda ner:

25 gram smör &
1 dl florsocker.

Låt svalna.







Kommentarer
Postat av: Johanna

Dom är helt otroliga barnen vad dom kan bygga med lego. Robin läser ju oxå beskrivningarna och bygger dom själv :) Säkert bättre än oss att läsa dessa och bygga :)

2010-08-28 @ 14:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0